Hoe blijft mijn website up-to-date?
Eindelijk, het is zover! Je website staat online, je huidige klanten kunnen je op de voet volgen en je kan nieuwe klanten aantrekken. Maar dit is nog maar de eerste stap naar online aanwezigheid. Hoe zorg je er nu ook voor dat je content altijd up-to-date is, hoe hou je je klanten geboeid en profiteer je van het momentum om het meeste uit je website of webshop te halen?
"Onderhoud, waar is dat voor nodig?"
1. Hou je klanten op de hoogte
Zorg ervoor dat je content altijd relevant en up-to-date is. Als de klant ziet dat er sinds lange tijd geen updates meer zijn gebeurd, ga je geloofwaardigheid verliezen terwijl je juist door regelmatig nieuwe content te schrijven, toont dat je bezig bent met je zaak, dat je zelf op de hoogte blijft en dat er altijd wel een reden is om je website te bezoeken. Je onderneming straalt met andere woorden vertrouwen uit.
2. Google is gek op regelmatige updates
Niet alleen je klanten zijn gek op regelmatige updates, maar ook Google zal je belonen voor het regelmatig plaatsen van relevante content. Door de inhoud telkens te scannen bij elke update, kruip je hoger op de Google ladder. Vindt Google dan ook nog eens content die matcht met de vooropgestelde zoektermen, zal het je ook lukken om beter te scoren in de zoekresultaten.
3. Hoe meer content, hoe meer zoekwoorden
Het is natuurlijk niet de bedoeling om te schrijven om maar wat te schrijven, want daarvoor is Google je te slim af, maar hoe meer waardevolle teksten, hoe meer kans je natuurlijk een match krijgt met de zoektermen waar je mogelijk nieuwe klanten naar op zoek zijn. Je geeft dus best zoveel mogelijk informatie over waar je voor staat en waarvoor de klanten bij jou terecht kunnen, maar ook waardevolle tips & tricks waardoor ze voor al hun vragen op jouw website terecht kunnen. Hebben ze dan een complexere vraag, zullen ze onthouden waar ze al zoveel nuttige informatie hebben gevonden en sneller geneigd zijn jou te contacteren.
4. Gebruik je website als marketing tool
Vandaag lijkt het of alles altijd maar sneller en sneller gaat, hebben mensen hun smartphone of tablet altijd bij de hand en gebruiken ze ze niet alleen voor elke vraag die ze maar hebben, maar ook als puur tijdverdrijf. Dat wil ook zeggen dat de manier om reclame te maken of aan marketing te doen volledig is beïnvloed door deze nieuwe manier van leven. We kunnen niet meer buiten sociale media, of we het nu willen of niet. Maar dat heeft ook een zeer positief effect. Het was nog nooit zo makkelijk om onmiddellijk in te spelen op je doelgroep, promoties tot bij je klanten te brengen en campagnes te testen en snel weer aan te passen als ze niet het gewenste effect hebt. Daarbij komt dat het hier niet over enorm grote budgetten hoeft te gaan om toch online te gaan adverteren. Of je nu enkel je klantenbestand wil uitbreiden, je bestaande klanten wil bereiken of vooral je product verkocht krijgen, het kan allemaal door je website als slimme marketing tool te gaan gebruiken.
5. De enige constante is verandering
Zoals we al aangaven is het enige waar we nog zeker van kunnen zijn, dat er constant beweging en verandering is. Het maakt niet uit in welke branche je actief bent, je kan niet meer op dezelfde manier zaken doen als 20 of zelfs 10 jaar geleden. Een slimme onderneming moet dus manieren vinden om met die constante verandering om te gaan en laat een dynamische website nu net daar een ideale tool voor zijn. Integreer hem met je social media accounts en je bent helemaal mee en klaar om mee te bewegen op het ritme van de verandering.
"Live by your talents, rely on Talenta"
Bespreek het onderhoud van je website met Talenta@Work en kijk waar wij je kunnen helpen om bijvoorbeeld een update strategie uit te denken, ervoor te zorgen dat er wekelijks of maandelijks nieuwe content verschijnt of dat er op regelmatige basis aanpassingen op je website gebeuren. Ook een training op maat zodat je dit helemaal zelf kunt uitvoeren behoort tot de mogelijkheden. Hieronder geef ik graag een overzicht van de formules die wij nu al aanbieden, maar aarzel niet ons te contacteren indien je nog andere vragen of noden hebt in verband met het onderhoud van je website of webshop.

Onderhoudscontract updates
Wekelijks of maandelijks updates van bestaande content met eventueel nieuwe foto's

Social media updates
Wekelijks of maandelijks beheren van de social media accounts, opstellen van publish schema op de verschillende media en effectief uitvoeren van de posts incl. social media ads indien gewenst

Aangepast
Heb je nog andere noden i.v.m. het onderhoud van je website, laat het ons weten en we geven je graag een pakket op maat.

Onderhoudscontract nieuwe content
Wekelijks of maandelijks wordt er nieuwe content online geplaatst incl. content schrijven, foto's bewerken, integratie in de bestaande omgeving.

Kernwoorden analyse en advies
Maandelijks of 3-maandelijks uitvoeren van analyse o.b.v. zoektermen, klikgedrag en webstatistieken met advies tot verbetering van huidige website of kernwoorden

Training
2 uur durende training met bijhorende manual van de noodzakelijke kennis om zelf uw website te onderhouden.

Nieuwsbrieven
Wekelijks of maandelijks opstellen en uitsturen van nieuwsbrieven

Willekeurige updates
Heb je enkel af en toe een update die je wil laten uitvoeren, dan kunnen deze veranderingen gewoon aan uurtarief gedaan worden.